Reklama na Facebooku

Facebook vystřelil na české internetové nebe jako kometa v roce 2009 a ihned si získal popularitu nejen obligátně mezi mladými lidmi, ale začali jej používat i lidé ve věkové skupině 40+, což u webových aplikací z minulosti (Libímseti, Lidé, ICQ, atd.) nebylo až tak pravidlem.

Je jasné, že bezmála 2 miliony českých uživatelů, které mají na Facebooku profil, nemohlo nechat chladné české marketéry, kteří vymýšleli, jakým způsobem Facebook marketingově využít ve svůj prospěch. A vznikla reklama na Facebooku. Oproti klasické internetové reklamě ve vyhledávačích (SEM), lze na Facebooku vymyslet mnoho možností, jak na Facebooku vydělat.

Jak funguje reklama na Facebooku?

Nejjednodušším způsobem, jak začít s reklamou na Facebooku, je klasická PPC reklama. Pépécéčka se zobrazují na pravé straně, může k nim být oproti AdWords přiřazen i obrázek. Platí se za proklik, nicméně lze fakturovat i platbu za zobrazení. Co tak ovšem neplacená reklama na Facebooku?

To je konečně princip internetové reklamy na sociálních sítích. Založíte si profil svého produktu, své firmy či, jste-li známá osobnost, svůj osobní profil. Pozvete své známé, přátele, kamarády, ať se k Vašemu profilu přidají jako fanoušci a řeknete jim, ať Vás dále propagují. Tímto rozšíříte naprosto zdarma a velice rychle povědomí o Vás na internetu. Potom můžete se svými fanoušky komunikovat, oslovit je třeba s marketingovou soutěží, či do populace šířit různé Vaše marketingové akce. Reklama na Facebooku se tak zároveň stává skvělým nástrojem klientského servisu a Vy si své fanoušky či klienty připoutáváte víc k tělu, tvoříte si s nimi vztah. Reklama na Facebooku může navíc velice pomoci i v oblasti SEO optimalizace, protože může být skvělým zdrojem kvalitních zpětných odkazů - btw. Facebook má Google Toolbar Page Rank roven 10, což je maximální hodnota.

Reklama na Facebooku - jakou firmu zvolit?

Reklama na Facebooku prostřednictvím profilů není nic složitého, doporučujeme si ji zkusit sami, nicméně pokud nemáte čas, či chcete své peníze svěřit opravdu profesionálům, kontaktujte kvalitní marketingové agentury - ať už půjde o obří společnosti Ataxo, H1, DobrýWeb, či malou a o dost levnější Avetom, rozhodně nad výdělkem nespláčete. Mezi portfolio této firmy patří také tvorba webových stránek, proto máte jedinečnou možnost si vše zajistit najednou.